کد خبر: 79080

تاریخ انتشار: 2020/06/09 - 17:11

ماحصل شایسته سالاری یک مدیر:

تکریم شایسته ی جامعه هدف با استقرار میز خدمت رقم خورد

سطح خدمت رسانی بهزیستی ساری هم راستا با بهزیستی استان مازندران ارتقا یافت.

تیتر ۳ /گزارش روز: انعکاس فعالیت های هر سازمان و یا دستگاه اجرایی در چهره ی مردم و مراجعین قابل مشاهده است. آنچه می تواند میزان رضایتمندی مراجعین به عنوان بخش مهمی از سرمایه های اجتماعی جامعه را ارتقا و سطح خدمات یک دستگاه را نمایان سازد، نوع ساختار مدیریتی آن نهاد است. امروزه باتوجه به تحولات غیرمنتظره ای که در حوزه ی اقتصادی بر دستگاه ها وارد می شود اگر درایت، تدبیر و کنش ها و واکنش های سنجیده ی مدیریتی مورد لحاظ قرار نگیرد، آن سازمان با افول خدمت دهی، راندمان کاری و ضعف در کارکرد منابع انسانی مواجه می گردد.

 

تخصیص اعتبارات به نهادها تا زمانی که در ذیل تصمیم گیری ها، برنامه ریزی مدون و چشم اندازهای آتیه نگرانه نباشد نتیجه ای جز هدر رفت سرمایه های مالی، انسانی و اجتماعی نخواهد داشت. هر دستگاه و نهاد خدمتگزاری با اتکا به دستورالعمل ها و سندهای ملی در جهت نیل به اهداف نظام موظف به انجام وظایف محوله است که چنانچه در راستای این منویات گام برنداشته و یا دجار کجروی شود، حاصلی جز تزلزل در نظام اجرایی کشور و در نهایت افول آرمان های حاکمیتی در بر نخواهد داشت.

 

یکی از سازمان هایی که خدمات رسانی در آن بیش از هر نهاد دیگری مورد رصد مردم و قاطبه ی جامعه قرار دارد سازمان بهزیستی است. این سازمان با توجه به اهداف پیشگیرانه و حمایتی خود در حوزه های پیشگیری، اجتماعی و توانبخشی، تاثیر بسزایی در کاهش آلام مردم، درد و رنج های اجتماعی و ارتقا سطح سلامت روانی جامعه دارد.

امروزه بهزیستی به عنوان اولین مسیر تخصصی برای رسیدن به جامعه ای سالم و عاری از آلودگی های اجتماعی شناخته می شود. در این جهت بهزیستی شهرستان ساری نیز سال هاست به فعالیت مشغول است.

 

این سازمان مهم و دارای اهمیت چند وجهی، در طی ماه های اخیر با جهشی مثبت و قابل توجه در خدمات دهی و پشت سرگذاشتن رکودی نسبی در فعالیت های پیشگیرانه اجتماعی همراه بوده است که بخشی از این جهش کارکرد در ساختار اداری، منابع انسانی و الزام به پاسخگویی مراجعین و پیگیری تاحصول نتیجه، پررنگ و قابل مشاهده است.

 

میزخدمت به عنوان پیشانی خدمات رسانی به جامعه ی هدف بهزیستی شهرستان ساری، تحت عنوان واحد پذیرش و هماهنگی، مدتی است که در این نهاد  راه اندازی و با ایجاد نقشه راه شفاف و دقیق آگاه سازی، اطلاع رسانی، راهنمایی و پیگیری، حضور مراجعین را هدفمند نموده و از سردرگمی های اتاق به اتاق و پرس و جوهای وقت گیرانه در ذیل بروکراسی های اعصاب خورد کن نجات داده است.

 

این روزها شاکله ی بهزیستی شهرستان ساری با گذر از موج رخوت و رسیدن به یک نشاط و شادابی در خدمت رسانی، جان تازه ای به جامعه ی هدف این  نهاد بخشیده است.

هر اقدام مثبتی که در نهادهای دولتی و غیردولتی صورت می پذیرد نشان از تدبیرمدیریتی در آن است اما این ساختار به یکباره حادث نمی شود. جوانگرایی صورت گرفته در راس سازمان بهزیستی استان مازندران و شروع مدیریتی خلاقانه و ریسک پذیر و استفاده از نیروهای جوان، ذبده با تاکید بر شایسته سالاری و فارغ از هرگونه دیدگاه جناحی و سیاسی، امتیازی مهم و برنده ساز برای این دستگاه حمایتی و خدمات رسان بوده است.

 

تصمیمات به جا و  شجاعانه ی فرزاد گوهردهی در انتصاب مدیرانی که فارغ از هرگونه رویکرد سیاسی، با داشتن تجربه ی علمی، دانشگاهی و مدیریتی سرمنشا تحولات ساختاری و آغازگر اقدام جهادی در مبارزه با فساد اداری بوده اند، توانست باعث افزایش اعتماد اجتماعی به این نهاد حمایتی گردد. که بی شگ اگر همین رویکرد به جای جای استان تسری یابد شاهد تحولات چشمگیر و امیدوار کننده در این دستگاه اجرایی خواهیم بود. 

 

این روزها ورودی اداره بهزیستی شهرستان ساری با ایجاد جایگاهی شایسته و محترمانه و قابل ارج برای جامعه ی هدفی که از بسیاری از رنج و دردهای اجتماعی، روانی و جسمانی در استیصال هستند مامنی جهت پاسخگویی به این آلام است.

لبخند کارشناسان مایه دلگرمی ماست/ رفتار بهتر خدمات دهی بهتر می آورد

در صندلی‌های انتظار واحد پذیرش و هماهنگی بهزیستی شهرستان ساری افراد مختلفی نشسته و در انتظار ثبت اطلاعات و ورود به بخش های مختلف هستند ملکه .ع برای اولین بار است که به این اداره مراجعه می‌کند،بیمار است و میگوید: تقاضای تحت پوشش قرار گرفتن دارم. رفتار کارشناسان میز خدمت آنقدر مهربانانه بود که آرامش گرفتم، اول نمی دانستم که باید از این طریق وارد شوم و مستقیم به قسمت ریاست رفتم اما با برخورد بدی مواجه نشدم رییس با لبخند جواب داد و مسیر ورود را به من یادآوری کرد و همین باعث ایجاد امیدواری در من شد. انشالله که کارم هم پیش رود .

 

چند میز آن طرف تر خانم دیگری با ماسک و دستکش نشسته که خودش را طاهره معرفی می‌کند و همسرش معلول جسمی حرکتی است. می‌گوید سابقا میز خدمت داخله حیاط بود و باعث سردرگمی ما می‌شد اما الان شرایط بهتر شد و راهنمایی‌ها کارشناسی تر و بهتر است، انشالله این بهتر شدن رفتار به بهتر شدن خدمات هم منجر شود .

 

بی بی یکی دیگر از مددجویان است که عصبی و ناراحت نشان می دهد و با هدایت کارشناس میز خدمت روی صندلی می نشیند می گوید نگران پسرش است و تمام هزینه‌های درمان او که یک معلول جسمی است بر روی دستش مانده و دیگر توان پرداخت ندارد. کارشناس میز خدمت او را دعوت به آرامش می کند و به او قول می‌دهد که کار او را پیگیری کند.

 

بی بی آرام تر می شود و می گوید منظوری نداشتم از منطقه حاشیه نشین ساری می‌آیم و اگر پایگاه‌های خدمات اجتماعی حاضر در آنجا بتوانند به سوالات توانبخشی هم پاسخ دهند نیاز نبود این همه راه بیایم و در این کار تسهیل گری صورت می گیرد.

 

علی.گ می گوید تقاضای وام دارد و در سال گذشته به دلیل برخورد شرایط کرونایی نتوانست کارش را پیگیری کند اما امسال آمده و از استقرار میز خدمت خوشحال است چون بیشتر کارها از این طریق راحت تر شد و نیاز به حضور در اتاق های مختلف و گشتن در راهروها و سردرگمی نیست.

 

زهرا و نبات در راهروهای اداره بهزیستی منتظر پاسخگویی کارشناسان واحدهای مختلف هستند به من نزدیک می‌شوند و می‌گویند ما از رفتار کارشناسان میز خدمت تشکر می کنیم .

به گزارش همولایتی، حضور بهترین کارشناسان در میز خدمت و اختصاص بهترین امکانات به این واحد نشان از اجرایی شدن شعار تکریم ارباب رجوع است.

به نظر می رسد نگاه کلان مدیریتی در سازمان بهزیستی استان با هدف توانمندسازی جامعه ی هدف و داشتن نظام سالم اداری در مهمترین اداره ی زیر مجموعه این سازمان در مرکز استان در حال به بار نشستن است و جلوس فردی آزمون پس داده بر کرسی ریاست این نهاد، اینک با زدودن غبار بی انگیزگی و نابسامانی در این اداره و  سپردن مسئولیت به افرادی صاحب  تخصص و کاربلد،  خون تازه ای به رگ های این اداره ی  خسته از بی تدبیری نشاند.  

 

دیدگاه بسته شده است.

ردیاب آنلاین خودرو ردیاب خودرو