کد خبر: 96657

تاریخ انتشار: 2021/03/01 - 10:15

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در مازندران خبر داد:

بی‌ تحرکی از مخاطرات عمده سلامتی و مرگ و میر در جهان

تیتر3:یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در مازندران گفت: بی‌تحرکی یا کم‌تحرکی یکی از مخاطرات عمده سلامتی و مرگ و میر در جهان است و ...

تیتر3:یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در مازندران گفت: بی‌تحرکی یا کم‌تحرکی یکی از مخاطرات عمده سلامتی و مرگ و میر در جهان است و ارتباط قدرت‌مندی بین کاهش تحرک و شیوع مشکلات جسمی وجود دارد.

دکتر اوشیب‌ نتاج متخصص طب فیزیکی و توانبخشی از بی‌تحرکی یا کم‌تحرکی به‌عنوان یکی از مخاطرات عمده سلامتی و مرگ و میر در جهان خبر داد و اظهار کرد: یک چهارم مردان فعالیت فیزیکی ندارند، افزایش بی‌تحرکی عمومی در جامعه تشدید شده است.

وی گفت: پیشرفت صنعتی و فناوری که ماشین آلات عهده‌دار فعالیت‌ها در منزل، مسیر رفت و آمد، محل کار و زمان خرید و تفریح شده است و پیشرفت خدمات پزشکی که منجر به افزایش طول عمر افراد سالم و بیمار شد نیز منجر به کاهش سطح فعالیت فیزیکی آن‌ها شده است.

اوشیب نتاج با ذکر این نکته که بی‌تحرکی یا کم‌تحرکی یکی از مخاطرات عمده سلامتی و مرگ و میر در جهان است، ادامه داد: ارتباط قدرت‌مندی بین کاهش تحرک و شیوع مشکلاتی مثل پرفشاری خون، دیابت نوع ۲، حوادث عروقی، افزایش وزن و چاقی، اختلالات خواب، پوکی استخوان و دردهای اسکلتی عضلانی مثل کمردرد، سرطان‌ها به‌ویژه کولون و پستان، زندگی وابسته در سالمندان، افزایش مرگ و میر “۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش مرگ و میر به هر علت”، وجود دارد.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به اینکه جهت حفظ و ارتقای سلامت عمومی، این معضل باید به روش افزایش تحرک، معکوس شود، تاکید کرد: کاهش مدت زمان فعالیت‌های نشسته همچون تماشای تلویزیون، کار با کامپیوتر، موبایل، و انجام چند کار با فعالیت فیزیکی روزمره مثل استفاده از پله، پیمودن مسیری به‌صورت پیاده و برای ارتقای سلامت بسیار مفید است.

وی اذعان داشت: همچنین انجام ورزش مطلوب و منظم با هدف کسب تناسب سلامتی برای کاهش خطرات بیماری‌ها و مرگ و میر، نیز از ضروریات این امر است، ورزش‌های آمادگی هوازی حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته پیاده‌روی، دوچرخه، فوتبال، والیبال و ورزش های آمادگی عضلانی حداقل دو بار در هفته و ورزش‌های تعادلی حداقل سه بار در هفته جهت سالمندان و افرادی که تست تعادلی مختل دارند یا در خطر سقوط هستند، پیشنهاد می‌شود.

این متخصص اذعان داشت: ورزش اثرات سودمندی روی قلب، جسم و ذهن دارد و در پیشگیری و درمان بیماریهای غیر واگیر دار مثل هیپر تانسیون ، دیابت، کاهش علائم افسردگی و اضطراب، تقویت تفکر، یادگیری، مهارت و قضاوت، کاهش خطر سقوط و شکستگی و حفظ وزن مناسب مفید است.

وی در پایان با ذکر این نکته که در کل ورزش باعث افزایش تندرستی عمومی می‌شود، افزود: در سطح جهانی، یک چهارم مردان” در مورد خانم ها بیشتر است” فعالیت فیزیکی ندارند و ۶۰ درصد هم فعالیت ناکافی دارند./فارس

دیدگاه بسته شده است.

ردیاب آنلاین خودرو ردیاب خودرو